seaman

dotpay
geotrust

R

R
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | W | V | X | Y | Z |

RAS Radio Advisory Service (UK)
Rate Oferowana / uzgodniona cena za transport towarów.
Ratio between Gross Tonnage/Net Tonnage/Deadweight

Szacunkowy przelicznik: 1 NT = 1,7 GT, 1 GT = 1,5 dwt. Liczby te odnoszą się do tankowców i statków do przewozu ładunków suchych do około 25.000 dwt. Nie dotyczy chłodniowcó, statków ro-ro, statków pasażerskich, itp. W przypadku dużych zbiornikowcó i masowców (około 100.000 DWT i powyżej) 1G wynosi w przybliżeniu 2 dwt.

Reefer Vessel Statek z ładowniami - chłodniami.
Register ton Stare określenie stosowane do pomiaru nośności statku, już nie wykorzystywane.  (Jedna tona rejestrowa = 100 stóp sześciennych lub 2,93 metra sześciennego).
RI Registro Italiano - Włoskie Towarzystwo Klasyfikacyjne.
RLF Rederienes Landsforening - Association of Norwegian short-sea shipowners.
Ro-ro-ship (Roll on - Roll off)

Ładunek wprowadzany jest na pokład i na nabrzeże za pomocą własnego napędu (samochody z przyczepami), lub za pomocą specjalnych wózków. Istnieją trzy główne obszary:

  • Ro-ro - statki pływające na linii pomiedzy portami, przewozi kontenery, palety lub ładunki drobnicowe, oraz wszelkiego rodzaju ładunki, które mogą być wwożone na pokład po specjalnej rampie.
  • Ro-ro/samochodowiec - statek do transportu nowych samochodów (specjalistyczne: Pure Car Carrier - PCC), może także przeładunku innych ładunków tocznych.
  • Ro-ro/promy przewożące transporty kolejowe, samochody ciężarowe / przyczepy i pasażerów.
Roughneck Pracownik sektora paliwowo-gazowego.
ROV Remote Operated Vehicle - Pojazd zdalnie sterowany.
RS Byłe Radzieckie Towarzystwo Klasyfikacyjne.

 





REKLAMY GOOGLE
Regulamin  | Polityka prywatności  | Pliki cookies  | Płatności  | Reklamy  | Kontakt
strony internetowe łódź