seaman

dotpay
geotrust

Malaccamax

Malaccamax

Malaccamax - statek o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających żeglugę przez Cieśninę Malacca. Wielkość statku ograniczają płycizny znajdujące się w cieśninie. Minimalna głębokość to 25 m, 5 więcej niż w Cieśninie Sunda. Większe statki zmuszone są do okążenia Australii, przejścia przez  Cieśninę Lombok lub ewentualnie użycia Kanału Kra, który obecnie jest w budowie.

Budowane w tych wymiarach są masowce i supertankowce, lecz termin został określony dla największych tankowców (VLCC). Jeszcze nie zbudowany ale będący już w planach, kontenerowiec Malaccamax będzie miał 470 m długości i 60 m szerokości,  z 20 metrowym zanurzeniem oraz 300.000 DWT do przewożenia 18.000 TEU. Rosnące wymagania portów i wzrost gospodarczy może doprowadzić do tworzenia nowych terminali dedykowanych tym statkom.

Podobne określenia: Panamax, Suezmax i Seawaymax wykorzystywane są dla największych statków których wymiary pozwalają na przejście przez Kanał Panamski, Kanał Sueski oraz rzekę Świętego Wawrzyńca. Aframaxami nazywami już statki o nośności 80.000 do 120.000 DWT.

 

Źródło: en.wikipedia.org





REKLAMY GOOGLE
Regulamin  | Polityka prywatności  | Pliki cookies  | Płatności  | Reklamy  | Kontakt
strony internetowe łódź