seaman

dotpay
geotrust

Jak zacząć?

Jak zacząć?

 

Jak zacząć?

 

Staranie się o pracę w sektorze morskim różni się całkowicie od starania się o pracę na lądzie. Musisz zapomnieć wszystko czego się nauczyłeś w czasie dotychczasowego starania się o pracę.

 

 

Różnice:

PRACA NA STATKU PRACA NA LĄDZIE
  • marynarz prawdopodobnie nigdy nie spotka się z pracodawcą albo samym szefem przedsiębiorstwa żeglugowego
  • proces rekrutacji odbywa się w zasadzie na weryfikacji dokumentów
  • marynarz często potrzebuje innych umiejętności zajmując te same stanowisko ale na innych typach statków lub będąc na tym samym typie ale zajmując inne stanowisko
  • pracodawca zwraca uwagę na osobowość pracownika
  • pracodawca sprawdza więdzę, doświadczenie i umiejętności podczas bezpośredniej rozmowy
  • Pracownik jest zatrudniony na konkretne stanowisko

 

 

Jedyną rzeczą która tak naprawdę decyduje o przyszłym zatrudnieniu jest zestaw ważnych dokumentów wymaganych przez konwencję STCW-95. Dostaniesz pracę jeżeli będziesz posiadał wszystkie wymagane dokumenty dla danego stanowiska oraz typu statku, brak któregokolwiek z tych dokumentów nie pozwoli na podjęcie pracy. Więc bardzo ważne jest aby przy wypełnianiu aplikacji umieszczać najświeższe informacje na temat odbytych kursów i szkoleń oraz posiadanych w związku z tym dokumentów. Nie umieszczaj żadnych dodatkowych informacji poza tymi, które są wymagane w aplikacji.  Z reguły w aplikacji pracodawca zamieszcza pytania które go najbardziej interesują. Wszelkie inne informacje są mu niepotrzebne i nic nie wniosą w czasie rozpatrywania aplikacji.

 

Innym wymaganiem STCW-95 jest znajomość języka angielskiego. Wymaga się aby marynarz znał język angielski w stopniu wystarczającym aby zrozumieć i wykonać polecenia wydane w tym języku. Od marynarzy na stanowiskach szeregowych (A/B, motorzysta) nie wymaga się wypełniania jakichś skomplikowanych dokumentów na burcie statku, ma jedynie zrozumieć i wykonać polecenia wydane ustnie. Więc wieksze znaczenie ma znajomość języka w mowie niż piśmie.

 

Nie ma standardowego wzoru aplikacji, każdy agent stosuje swoją formę, chociaż zawarte w niej pytania są z reguły wszędzie te same. Nie wysyłaj "swojej", gotowej aplikacji jeżeli armator posiada własną, on-line. Prawdopodobnie ma także odpowiedni system sortowania aplikacji, więc każda wysłana inną drogą wyląduje w koszu. Zobacz także Wypełnianie aplikacji. Czasem, zamiast aplikacji albo jako jej uzupełnienie armator wymaga tzw. "candidate's résumé" lub "cover letter". Zobacz także Cover letter.

 





REKLAMY GOOGLE
Regulamin  | Polityka prywatności  | Płatności  | Reklamy  | Kontakt
strony internetowe łódź