seaman

dotpay
geotrust

Film na niedzielę

Film na niedzielę

Marine Salvage - Statek wchodzi na mieliznę

Na tej stronie możesz śledzić statki amerykańskiej marynarki wojennej

Na tej stronie możesz śledzić statki amerykańskiej marynarki wojennej

W tym roku doszło do dwóch poważnych kolizji z udziałem statków amerykańskiej marynarki wojennej. Niestety, te zakończyły się śmiercią kilkunastu ludzi. Dlatego uruchomiono specjalną stronę, gdzie na zatłoczonych wodach będzie można śledzić statki US Navy, jak i dowiedzieć, gdzie planowany jest ich najbliższy kurs.

Amerykańska marynarka wojenna zaczęła transmitować lokalizacje własnych statków. Można je śledzić na specjalnej stronie. Tam nie tylko można zobaczyć aktualne położenie, ale również planowany kurs.

Oczywiście, biorąc pod uwagę fakt, że są to statki marynarki wojennej, to ich lokalizacji nie będzie można ciągle podglądać. US Navy będzie ja udostępniać na stronie marinetraffic.com jedynie na zatłoczonych wodach. Na przykład w pobliżu portów wielkich miast. Nie liczcie na to, że w trakcie jakichkolwiek misji będziecie mogli sobie je śledzić online.

Czytaj wiecej na komputerswiat.pl

Jak wyglądało życie na niemieckich okrętach podwodnych

Jak wyglądało życie na niemieckich okrętach podwodnych

Pod koniec wojny niemiecki marynarz okrętu podwodnego ginął już po 4 miesiącach. Mimo to nie brakowało ochotników, by służyć na „żelaznej trumnie”.

Po tym ataku Brytyjczycy przestali czuć się panami mórz. W nocy z 13/14 października 1939 r. U-booty dokonały jednego z najbardziej spektakularnych ataków w swojej historii. Dowodzony przez Günthera Priena U-47 ominął podwodne sieci oraz dozorujące port patrolowce i zakradł się do głównej bazy Brytyjskiej Floty w szkockim Scapa Flow. Potem wystarczyła salwa torped by posłać na dno potężny pancernik „Royal Oak”. I choć eksplozja postawiła na równe nogi całą bazę Niemcom udało się uciec. Kim byli ludzie, którzy przez niemal całą II Wojnę Światową siali strach na morzach.

Czytaj więcej na newsweek.pl

Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni będzie budować jednostkę ratowniczą dla okrętów podwodnych - zapowiedział w poniedziałek (16 października) Konrad Konefał, członek zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzającego funduszem Mars.

Nie ujawnił szczegółów dotyczących wymagań taktyczno-technicznych statku.

- Jako stocznie z grupy Polskiej Grupy Zbrojeniowej przystępujemy do realizacji dużego zamówienia dla Marynarki Wojennej Rzeczypospolitej Polskiej, który będziemy realizować w Gdyni - powiedział prezes Konefał podczas konferencji prasowej w Kołobrzegu.

Czytaj więcej na nettg.pl

Gala branży morskiej Wspólna Kaczka 2017

Gala branży morskiej Wspólna Kaczka 2017

Nagroda specjalna "Bursztynowa Kaczka" trafiła do Remontowa Shipbuilding, a trzy wyróżnienia honorowe "Bursztynowe Jajka" do Deepwater Container Terminal Gdańsk, Loconi Intermodal oraz Polskie LNG. W piątek w Gdyni odbyło się tradycyjne spotkanie branży morskiej "Wspólna Kaczka".

Była to już XVIII gala, na której wręczono nagrody Krajowej Izby Gospodarki Morskiej. Coroczna gala "Wspólna Kaczka" odbywa się tradycyjnie w drugi piątek października. Jest to spotkanie przedstawicieli biznesu morskiego z całej Polski i z zagranicy, głównie Europy Zachodniej oraz firm z nimi współpracujących. Spotkanie odbyło się w hali Gdynia Arena.

Nagrodę honorową "Bursztynowa Kaczka" przyznano firmie Remontowa Shipbuilding. Firma otrzymała to wyróżnienie za specjalistyczne, nowoczesne i innowacyjne jednostki, czyli prom "Salish Orca" z napędem dual-fuel dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, z unikatowym w światowej skali systemem bunkrowania LNG oraz specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwowania kabli podmorskich "Siem Aimery" dla norweskiego armatora Siem Offshore, najdroższą jednostkę w historii polskiego przemysłu stoczniowego, w odniesieniu do jednego kilograma masy.

Czytaj więcej na biznes.trojmiasto.pl

Polski statek zderzył się na Amazonce z brytyjską jednostką

Polski statek zderzył się na Amazonce z brytyjską jednostką

Brytyjski Eden Bay i polski MS Mazury zderzyły się w pobliżu przystani Fazendinha na brazylijskiej Amazonce - czytamy na stronie Radia Szczecin. Do wypadku doszło podczas cumowania.

Jak czytamy, silny prąd zniósł rufę MS Mazury w kierunku dziobu Eden Bay. "Wskutek kolizji powstały wygięcia w kadłubie polskiego masowca, uszkodzenia są niewielkie. Statek będzie musiał jednak przejść inspekcję" - podaje radio.

MS Mazury to okręt, który został zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang. Ten masowiec średniej wielkości jest wyposażony w cztery dźwigi pokładowe.

Czytaj więcej na wiadomosci.onet.pl

Film na niedzielę

Film na niedzielę

O wypadek nie trudno nawet podczas ładowania ziemniaków :)

"Orka" będzie z Francji?

"Orka" będzie z Francji?

Polska Marynarka Wojenna planuje kupić 3 okręty podwodne, które zastąpią stare typu Kobben i nowszego „Orła”. Pojawiła się kolejna koncepcja.

We wrześniu 2015 roku wiceminister obrony Czesław Mroczek poinformował media, że MON może kupić okręty podwodne w ramach programu "Orka" wspólnie z innymi krajami NATO.

Wówczas Mroczek potwierdził, że nie określono jeszcze, w jaki sposób zostaną pozyskane okręty: "samodzielnie, czy też jako projekt wspólny dwóch lub więcej państw NATO". Sposób postępowania miał zostać wybrany w ciągu najbliższych miesięcy.

Czytaj więcej na on.interia.pl

Amerykańska marynarka udostępnia śledzenie okrętów

Amerykańska marynarka udostępnia śledzenie okrętów

Marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych, udostępniła nowe narzędzie pozwalające śledzić pozycję jej jednostek. Powstało ono specjalnie po to, by uniknąć morskich kolizji z wojskowymi okrętami.

W ostatnim czasie miało miejsce kilka głośnych kolizji cywilnych jednostek z wojskowymi okrętami, podczas których straciło życie kilka osób, a jeszcze więcej odniosło obrażenia.

Amerykańska marynarka postanowiła więc ograniczyć liczbę takich kolizji i stworzyła narzędzie, które pozwala na bieżąco śledzić lokalizację niektórych z jej jednostek. System nie działa jednak cały czas, lecz jedynie na bardziej zatłoczonych szlakach, na których kursuje sporo statków cywilnych. Gdy więc wojskowy okręt opuści ten rejon, funkcja zostaje wyłączona.

Czytaj wiecej na technowinki.onet.pl

Gdańsk zabiera statki Hamburgowi

Gdańsk zabiera statki Hamburgowi

Polskie porty przejmują część towarów odprawianych dotychczas nad Morzem Północnym. To sukces przy ostrej konkurencji. Ale rysują się też pewne ograniczenia związane m.in. z tworzeniem aliansów armatorów.

Wszystko wskazuje na to, że wolumen światowej wymiany towarowej w 2016 r. prawdopodobnie zmalał - mimo 2-procentowego wzrostu jego wartości (podobnie było w roku poprzednim). A że ok. 90 proc. towarów przemieszcza się morzami i oceanami, to już dwa lata temu załamał się rynek transportu morskiego niemal wszystkich grup towarów (z wyjątkiem ropy naftowej).

Czytaj więcej na biznes.interia.pl

Przez dwa tygodnie nie można było go ugasić

Do pożaru doszło niedaleko Wysp Kanaryjskich. Odpowiadające za ten region hiszpańskie ratownictwo morskie dopiero po 2 miesiącach pokazało film z katastrofy.

Brytyjski masowiec MV Cheshire przewoził w sumie 50 ton nawozu z Norwegii do Tajlandii. W sierpniu, u wybrzeży Wysp Kanaryskich doszło do zapłonu nawozu. Na początku ogień był niewielki, a załoga statku próbowała go opanować własnymi siłami. Ewakuowali się dopiero po kilku dniach.

Czytaj więcej na tech.wp.pl

Prawie 4 tony kokainy na statku zatrzymanym na Atlantyku

 Prawie 4 tony kokainy na statku zatrzymanym na Atlantyku

Hiszpańska policja powiadomiła w sobotę o zarekwirowaniu 3,8 tony kokainy ukrytej na statku, który zatrzymano na środku Atlantyku, gdy zmierzał z Kolumbii do Hiszpanii. Jednostkę przechwycono w odległości 540 mil morskich od Wysp Kanaryjskich.

Narkotyk był ukryty w luku w kambuzie. Operacja, która doprowadziła do konfiskaty kokainy, rozpoczęła się w połowie września. Wówczas "we współpracy z kilkoma międzynarodowymi instytucjami zlokalizowano jednostkę w odległości 360 mil morskich od wybrzeży Gujany".

Czytaj więcej na tvn24.pl

Film na niedzielę

Film na niedzielę

Dno internetu - czyli jak się kładzie kabel internetowy na dnie :)

Takich Dni Morza w Szczecinie jeszcze nie było!

Takich Dni Morza w Szczecinie jeszcze nie było!

W czerwcu przyszłego roku do Szczecina przyjadą najważniejsze osoby z branży morskiej z całego świata. Do tego w mieście odbędzie się cały szereg imprez towarzyszących. Szczecin został ogłoszony gospodarzem Światowych Dni Morza 2018.

Tegoroczna edycja Światowych Dni Morza właśnie zakończyła się w Panamie. To właśnie podczas finału oficjalną flagę Światowych Dni Morza odebrał minister Marek Gróbarczyk. Oznacza to, że gospodarzem przyszłorocznej edycji będzie Polska, a dokładniej Szczecin.

W tej chwili nie wiadomo jeszcze, jakie wydarzenia będą towarzyszyć Światowym Dniom Morza 2018 w Szczecinie. Motywem przewodnim przyszłorocznych Światowych Dni Morza będzie: "IMO 70: Nasze dziedzictwo – lepsza żegluga dla lepszej przyszłości".

Czytaj więcej na szczecin.onet.pl

Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej

Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej

Polski armator rybacki firma Arctic Navigations kupiła nowy statek rybacki. Portem macierzystym jednostki jest Gdynia. Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku.

Jednostka o długości 80,35 m i szerokości 12,60 m wybudowana została w 1992 roku. Ostatnio pływała pod niemiecka banderą. Armator statku Polonus, bo taką nazwę będzie nosił planuje połowy nowo nabytym statkiem przez najbliższe 10 - 15 lat. Jednak taki plan możliwy jest tylko dzięki efektywnej strategii ochrony zasobów i skutecznym negocjacjom prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach organizacji międzynarodowych, decydujących o wielkościach kwot połowowych.

Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku, w ilości około 6 tys. ton rocznie. Wartość rocznego połowu to około 10 - 12 mln euro. Całość połowów statku jest certyfikowana przez agencję Marine Stewardship Council, odzwierciedlając zrównoważony i ekologiczny charakter połowów. Połowy z zakupionego trawlera przetwórni trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Czytaj więcej na biznes.trojmiasto.pl

Olbrzymi wycieczkowiec Disneya wbił się w nabrzeże

Olbrzymi wycieczkowiec Disneya wbił się w nabrzeże

Pasażerowie statku wycieczkowego "Dream" pobyt na Bahamach zaczęli od rozbicia się o betonowe nabrzeże portu w Nassau.

Kosztujący blisko miliard dolarów statek wycieczkowy "Dream" próbował zacumować na wyspie New Providence. Jedna z czterech jednostek we flotylli Disney Cruises, w sposób widowiskowy dla obserwatorów z zewnątrz, a przerażający dla pasażerów, uszkodziła swoją rufę. Moment uderzenia nagrał Scott Lewitt.

Uszkodzenia, przynajmniej te zarejestrowane telefonem Lewitta, wydają się nieznaczne. Niemniej, nieco nad poziomem wody rufa jest w ewidentny sposób wgnieciona. Autor serwisu Disney Blog pokazał uszkodzenia statku na Twitterze.

Czytaj więcej na o2.pl

Legendarny kapitan

Legendarny kapitan

W Książnicy Pomorskiej w Szczecinie o godz.17 w środę 4 października odbędzie się spotkanie „Legendarny kapitan ż.w. Antoni Halka Ledóchowski - jedna z najświetniejszych postaci w dziejach polskiej bandery". Poprowadzi je Ludmiła Kopycińska.

Kapitan Antoni Halka Ledóchowski – współzałożyciel w 1920 r. Państwowej Szkoły Morskiej w Tczewie. Należał do grona pierwszych polskich oficerów marynarki wojennej i handlowej. Wykładał w Państwowych Szkołach Morskich w Tczewie, Gdyni i Szczecinie. Był autorem podręczników, które stały się fundamentem polskiego szkolnictwa morskiego. Wychował niezliczoną rzeszę oficerów nawigatorów naszej floty.

Spotkanie odbędzie się w Czytelni Pomorzoznawczej Książnicy przy ul. Dworcowej 8.

Źródło: 24kurier.pl

Kościuszko na pokładzie Chopina

Kościuszko na pokładzie Chopina

Tablica upamiętniająca ocalenie Tadeusza Kościuszki z katastrofy morskiej została uroczyście przekazana w niedzielę (1 października) na pokładzie „Fryderyka Chopina”. Żaglowiec, cumujący w ten weekend przy szczecińskim nabrzeżu Starówka, popłynie z tablicą na Martynikę, gdzie w lutym 2018 r. ma być wmurowana w uzgodnionym miejscu na wyspie.

- Jestem bardzo wzruszony - mówił Robert Springwald, wiceprezes krakowskiej Fundacji im. Tadeusza Kościuszki, który przekazał tablicę Bartłomiejowi Skwarze, kapitanowi żaglowca. - Tablica została ufundowana przez Tomasza Otrębskiego, prezesa naszej fundacji. Ma być polskim śladem na Martynice.

Robert Springwald opowiedział o dramatycznej przygodzie młodego wówczas Kościuszki z 1776 roku. Statek, którym podróżował do Ameryki, rozbił się u wybrzeży wyspy Martynika. Wraz z pięcioma kolegami, również Polakami, Kościuszko na resztkach masztu dotarł do brzegu.

Czytaj więcej na 24kurier.pl

Film na niedzielę

Film na niedzielę

Tak się teraz hoduje i łowi śledzie.....





REKLAMY GOOGLE
Regulamin  | Polityka prywatności  | Płatności  | Reklamy  | Kontakt
strony internetowe łódź