seaman

dotpay
geotrust

Dużo do oglądania podczas święta Korpusu NATO

Dużo do oglądania podczas święta Korpusu NATO

Wielonarodowy Korpus Północno-Wschodni świętuje 20. rocznicę utworzenia. Z tej okazji na Wałach Chrobrego odbędzie się wojskowy piknik z pokazami militariów i atrakcjami dla całej rodziny. Dwudniową imprezę zaplanowano na najbliższą sobotę i niedzielę (21-22 września).

- Cieszymy się, że od 20 lat żołnierze Korpusu są z nami. Dobrze, że ze świętowaniem tej rocznicy zdecydowano się wyjść na zewnątrz – podkreślał prezydent Piotr Krzystek, zapraszając mieszkańców w weekend na Wały Chrobrego.

Ważne, żeby dopisała pogoda. Również dlatego, aby możliwy był przelot samolotów Su-22 i F-16 oraz wojskowych śmigłowców.

Czytaj więcej na wszczecinie.pl

HydroDron doceniony na Baltexpo

HydroDron doceniony na Baltexpo

Podczas trwających od 9 do 11 września w Gdańsku XX Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo przyznano, zgodnie z tradycją, nagrody „Złotych Kotwic”. Wyróżnienie za innowacyjny produkt otrzymała szczecińska firma Marine Technology – za pierwszą produkowaną w Polsce hydrograficzną bezzałogową jednostkę pływającą HydroDron.

Targi Baltexpo to największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej, organizowane co dwa lata nieprzerwanie od 1982 roku. W jubileuszowej, XX edycji targów, przygotowanej pod patronatem i we współpracy merytorycznej z Ministerstwem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, wzięło udział ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów. Jednym z patronów medialnych wydarzenia był „Kurier Szczeciński”.

Czytaj więcej na 24kurier.pl

Film na niedzielę

Film na niedzielę

Szokujący moment uderzenia pioruna w łódź zacumowaną w Bostonie

Czy statki mogą latać? Innowacje w offshore

Czy statki mogą latać? Innowacje w offshore

Operacje na morzu wymagają ogromnego sprzętu, a bezpieczeństwo staje się najwyższym priorytetem. Jak więc zwiększyć wykonalność operacji na morzu przy farmach offshore, bez narażania bezpieczeństwa? Okazuje się, że statki mogą latać. A nawet jeśli nie, to przynajmniej twardo stąpają po ziemi!

Istnieje wiele powodów, dla których morskie farmy wiatrowe uznawane są za dobrą inwestycję. Wśród wymienianych zalet często pojawia się większa stabilność wiatru na morzu dająca bardziej efektywne wykorzystanie turbiny, większa siła wiatru na niższej wysokości, co umożliwia użycie niższych wież, wzrost siły wiatru w miarę oddalania się od brzegu, więcej przestrzeni do lokalizacji farm wiatrowych, brak „dewastacji” krajobrazu oraz brak problemu z hałasem.

Niestety zalety to nie wszystko. Morskie farmy wiatrowe mają też swoje wady. Do największych można zaliczyć dużo większe trudności przy budowie. Wraz z nimi spada też bezpieczeństwo ludzi biorących udział w inwestycji. Montaż turbin wiatrowych jest wyzwaniem inżynieryjnym, które jeśli nie zostanie odpowiednio rozwiązane, obniża rentowność przedsięwzięcia.

Czytaj więcej na globenergia.pl

Uratowano załogę statku, który przewrócił się koło portu Brunszwik

Uratowano załogę statku, który przewrócił się koło portu Brunszwik

Wycinano dziurę w kadłubie, by uwolnić ostatnich czterech członków statku transportującego samochody. Nie wiadomo jednak, co się stanie z czterema tysiącami aut, które są w ładowniach jendostki.

Z najwyższym trudem uratowano czterech członków załogi statku, który służył do transportu samochodów. „Golden Ray” z nieznanych powodów wywrócił się u wejścia do portu Brunszwik w Georgii w USA. Na jednostce powstał pożar, który szybko opanowano.

Nie wiadomo co się stanie z ponad czterema tysiącami samochodów, które były w ładowniach. "Golden Ray” przewrócił się na bok i zapalił o 2 w nocy w niedzielę, gdy opuszczał Brunszwik. Gdy udało się opanować płomienie olbrzym był przechylony pod kątem 90 stopni.

Czytaj więcej na polskatimes.pl

Do Gdańska wpłynął statek... "Schleswig-Holstein"

Do Gdańska wpłynął statek... "Schleswig-Holstein"

Nie chodzi jednak o pancernik, który 1 września 1939 roku zaatakował Westerplatte. Do Gdańskiej Stoczni Remontowej wpłynął w poniedziałek prom pasażersko-samochodowy o tej samej nazwie - "Schleswig-Holstein".

W poniedziałek do stoczni remontowej w Gdańsku wpłynął prom pasażersko-samochodowy... „Schleswig-Holstein”. Jednostka należy do duńsko-niemieckiego przedsiębiorstwa promowego – Scandlines, obsługuje linię promową Rodby (Dania) – Puttgarden (Niemcy).

Czytaj więcej na trojmiasto.wyborcza.pl

Duma PŻM-u wpłynie do Szczecina

Duma PŻM-u wpłynie do Szczecina

Masowiec Karpaty - jeden z największych statków należących do Polskiej Żeglugi Morskiej - powinien w poniedziałek zacumować przy elewatorze "Ewa" w Szczecinie.

Tego typu statki określa się mianem Kamsarmax są to największe jednostki, jakie mogą wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei. Statek tej wielkości może jednorazowo zabrać na swój pokład ponad 82 tysiące ton ładunku. Do Szczecina wpłynie pod balastem i zabierze ładunek 30 tysięcy ton pszenicy, resztę doładuje w Świnoujściu.

Masowiec Karpaty ma 222 metry długości i prawie 33 metry szerokości. Dotychczas tylko trzy tej wielkości statki cumowały przy elewatorze Ewa w ciągu ostatnich 10 lat. Karpaty mają siedem ładowni. Będą doskonale widoczne z nabrzeża przy Wałach Chrobrego.

Czytaj więcej na radioszczecin.pl

Film na niedzielę

Film na niedzielę

Statek pasażerski uderza w nabrzeże w Wenecji.  

Statek Greenpeace nie wpłynie do Gdańska

Statek Greenpeace nie wpłynie do Gdańska

Do Gdańska miał wpłynąć w piątek statek Rainbow Warrior, należący do Greenpeace. Jego wizyta miała być elementem obchodów 15-lecia istnienia tej organizacji w Polsce. Okazuje się, że nie udało się znaleźć nabrzeża, przy którym mogłaby cumować jednostka i przy którym jednocześnie można by zorganizować zaplanowane przez armatora wydarzenia.

Kilka dni temu Greenpeace zapowiedział, że należący do organizacji żaglowiec Rainbow Warrior III odwiedzi w piątek Gdańsk. Planowano udostępnienie statku dla zwiedzających, darmowy koncert i pokazy filmów, których motywem przewodnim miały być działania na rzecz klimatu. Wszystko to z okazji 15-lecia działania polskiego oddziału tej międzynarodowej organizacji.

Czytaj więcej na trojmiasto.pl

Zarzuty przemytu i ukrywania zakazanych substancji dla polskich marynarzy

Zarzuty przemytu i ukrywania zakazanych substancji dla polskich marynarzy

Rozprawa przed sądem w Ciudad Victoria trwała równo pięć godzin. Przed sądem stawili się wyłącznie Polacy. Nie udało się jak dotąd znaleźć tłumacza przysięgłego, który mógłby przetłumaczyć zeznania filipińskiej części załogi. Kapitanowi, pierwszemu oficerowi i spawaczowi miejscowy prokurator zarzucił przemyt narkotyków i ukrywanie zakazanych substancji.

Zarzuty zostały postawione na podstawie 40 i 140 artykułu II Meksykańskiego Kodeksu Karnego. Śledczy opierali się też o art. 30 meksykańskiej ustawy o żegludze morskiej i handlu, tłumacząc, że załoga nie dopełniła swoich obowiązków. Prokurator nie przedstawił jednak żadnych konkretnych dowodów, które pozwoliłyby na postawienie zarzutów również w tej materii.

Czytaj więcej na rmf24.pl

"Szczecin pęka ze śmiechu"

"Szczecin pęka ze śmiechu"

Politycy PiS pochwalili się nowiutkim kadłubem lodołamacza, który opuścił szczecińską stocznię MSR Gryfia. "Puma" z daleka wygląda przyzwoicie, ale kiedy podejdziemy bliżej, naszym oczom ukaże się szereg niedoróbek. W obecnym stanie ten statek nawet nie utrzymałby się na wodzie, a o kruszeniu lodu można póki co pomarzyć.

– To mała jednostka, ale wielki krok dla Gryfii; odbudowanie kompetencji przede wszystkim w zakresie budowy statków. Cieszę się i gratuluję prezesom i całemu zespołowi Gryfii, że poradziła sobie z tym zadaniem, bo przecież ten projekt miał upaść. Dziękuję też inwestorowi, czyli Wodom Polskim – powiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej. Na uroczystości była też kandydatka PiS do Senatu Małgorzata Jacyna-Witt.

Czytaj więcej na natemat.pl

Kadłub pierwszego lodołamacza gotowy

Kadłub pierwszego lodołamacza gotowy

Odbiorem stalowego kadłuba lodołamacza czołowego oraz jego aluminiowej nadbudówki zakończył się pierwszy etap budowy lodołamacza czołowego dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Głównym wykonawcą jest Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie. Zgodnie z umową, zbuduje ona cztery lodołamacze dla gdańskiego RZGW: jeden czołowy i trzy liniowe, które będą w służbie Wód Polskich na dolnym odcinku Wisły.

Uroczyste podpisanie protokołu zakończenia budowy kadłuba stalowego lodołamacza czołowego oraz jego aluminiowej nadbudówki odbyło się w piątek (30 sierpnia) na terenie Stoczni Szczecińskiej. Wraz z kadłubem przekazano kluczowe maszyny i urządzenia, takie jak: silnik główny z przekładnią, urządzenia kotwiczne oraz pompy i sprężarki powietrza. Dalsza budowa lodołamacza będzie prowadzona w hali produkcyjnej, co pozwoli zabezpieczyć się przed ewentualnymi niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi w okresie jesienno-zimowym.

Czytaj więcej na 24kurier.pl

Film na niedzielę

Film na niedzielę

Najbardziej futurystyczne technologie militarne, które istnieją już dziś!





REKLAMY GOOGLE
Regulamin  | Polityka prywatności  | Pliki cookies  | Płatności  | Reklamy  | Kontakt
strony internetowe łódź